Co się odbyło na zajęciach #OKI20?

Co się odbyło na zajęciach #OKI20?

Witaj,

Na naszych zajęciach Olimpijskiego Koła Informatycznego #20 pokonaliśmy problem z rozmowy kwalifikacyjnej Facebooka:

https://tiny.pl/t6nm6

Jędrzej – laureat poprzednich Olimpiad – podzielił się swoim doświadczeniem, co robić by uzyskać dobry wynik w Olimpiadzie:

https://tiny.pl/t6ng9

Powiedzieliśmy sobie też jak się uczyć? Jak wykorzystać zadania z platformy OKI, które są omówione, dla których mamy kod:

https://youtu.be/ufvS-VfPDLs?t=6515

Zadania z OKI które mają pełne omówienie i kod:

https://oki.org.pl/omowienia-zadan/

Link do wszystkich zagadnień zajęć OKI #20:

https://tiny.pl/t6ntr

———————-

Podstawą naszych zajęć było zadanie Depesza:

https://youtu.be/ufvS-VfPDLs?t=1190

które rozwiązaliśmy korzystając z PROGRAMOWANIA DYNAMICZNEGO:

https://youtu.be/ufvS-VfPDLs?t=1472

a które jest problemem z rozmowy kwalifikacyjnej Facebook-a:

https://tiny.pl/t6nm6

 

Programowanie dynamiczne przypomnieliśmy sobie w naszym początkowym quizie:

https://youtu.be/ufvS-VfPDLs?t=326

———————-

Jędrzej – laureat poprzednich Olimpiad:

https://youtu.be/ufvS-VfPDLs?t=4737

omówił zadanie Photoshoot z Amerykańskiej Olimpiady Informatycznej, z Pracy Domowej:

https://youtu.be/ufvS-VfPDLs?t=4828

Mieliśmy również krótki wywiad z Jędrzejem – czym się zajmuje, czy wiedza z Olimpiad mu się przydaje, jak przygotowywać się do Olimpiady:

https://youtu.be/ufvS-VfPDLs?t=6279

———-

Powiedzieliśmy sobie na ile sposobów można wybrać 2 klocki z 4:

https://youtu.be/ufvS-VfPDLs?t=7044

I że to jest gigantyczny problem dla komputerów:

https://youtu.be/ufvS-VfPDLs?t=7292

który to problem znowu potrzebuje naszej inteligencji:

https://youtu.be/ufvS-VfPDLs?t=7359

———————-

Sukces to… ciężka praca!

https://youtu.be/ufvS-VfPDLs?t=6640

Robimy to co… kochamy:

https://youtu.be/ufvS-VfPDLs?t=6651

————–

————–

Zapraszam do – Pracy Domowej PD20 – dalszego odkrywania programowania dynamicznego!

Ale mamy też super proste zadanko które każdy zrobi błyskawicznie.

 

Praca Domowa to element przygotowania do II etapu i kolejnych konkursów!

https://tiny.pl/t69jh

——–

——–

ZADANIA Z GRUPY ŁATWIEJSZEJ

Zadanie 1 – Liczby parzyste

https://tiny.pl/t64mm

Proste zadanie, które KAŻDY MOŻE ZROBIĆ.

Zadanie 2 – Depesza

https://szkopul.edu.pl/problemset/problem/depesza/site

Zadanie z naszych zajęć.

https://youtu.be/ufvS-VfPDLs?t=1190

Pochodzi z interview do firmy Facebook:

https://youtu.be/ufvS-VfPDLs?t=1058

Napiszmy sami, sprawdźmy czy programowanie dynamiczne jest w nas!

Jak podchodzić do takich zadań?

https://youtu.be/ufvS-VfPDLs?t=6515

——–

——–

ZADANIA Z GRUPY ŚREDNIEJ

Zadanie 3 – Gra planszowa

https://szkopul.edu.pl/problemset/problem/gra/site/

Zadanie świetnie ćwiczy podejście do problemu które mieliśmy na zajęciach:

https://youtu.be/ufvS-VfPDLs?t=326

Autor zadania – Kacper Omielańczyk, przyjaciel Olimpijskiego Koła Informatycznego, uczeń I klasyII LO im. księżnej Anny z Sapiehów Jabłonowskiej

 

Zadanie 4 – Race

https://tiny.pl/t64vs

Zadanie z ostatniego contestu Amerykańskiej Olimpiady Informatycznej USACO.

Mega ważne w kontekście soboty:

https://youtu.be/ufvS-VfPDLs?t=7842

——–

——–

ZADANIA Z GRUPY ZAAWANSOWANEJ

Zadanie 5 – Porąbany płot

https://solve.edu.pl/tasks/view/687

Zadanie zaproponowane przez Paulinę – BARDZO DZIEKUJĘ!

Zadanie związane z tematem naszych zajęć:

Zadanie z Wrocławskich Sparingów Informatycznych – zróbice zadania z Wrocławia a zwiększacie szanse na dobry wynik!!!

Zadanie 6 – Trikontenerowiec

https://tiny.pl/t6472

——–

——–

Wszystkie rozwiązane zadania dokumentujemy na naszej platformie OKI jak pokazane jest w filmie:

https://youtu.be/sQ99vyC2lJ4?t=6805

Link do strony OKI z dodawaniem zadań:

https://oki.org.pl/logowanie.php

Nazwa Pracy Domowej:

PD19_2020_02_22

 

Wśród 10 osób z największa liczbą punktów, w sobotę 24 stycznia o 8:30 na zajęciach internetowych

wylosujemy 2 nagrody: termos zimowy i podkładka pod mysz

 

Za tydzień USACO…

Daniel Olkowski

Nie dodano jeszcze komentarza, rozpocznij dyskusję pierwszy.

Dodaj komentarz