Witaj,
Na naszych zajęciach Olimpijskiego Koła Informatycznego #20 pokonaliśmy problem z rozmowy kwalifikacyjnej Facebooka:
–
Jędrzej – laureat poprzednich Olimpiad – podzielił się swoim doświadczeniem, co robić by uzyskać dobry wynik w Olimpiadzie:
–
Powiedzieliśmy sobie też jak się uczyć? Jak wykorzystać zadania z platformy OKI, które są omówione, dla których mamy kod:
https://youtu.be/ufvS-VfPDLs?t=6515
Zadania z OKI które mają pełne omówienie i kod:
https://oki.org.pl/omowienia-zadan/
Link do wszystkich zagadnień zajęć OKI #20:
———————-
Podstawą naszych zajęć było zadanie Depesza:
https://youtu.be/ufvS-VfPDLs?t=1190
które rozwiązaliśmy korzystając z PROGRAMOWANIA DYNAMICZNEGO:
https://youtu.be/ufvS-VfPDLs?t=1472
a które jest problemem z rozmowy kwalifikacyjnej Facebook-a:
Programowanie dynamiczne przypomnieliśmy sobie w naszym początkowym quizie:
https://youtu.be/ufvS-VfPDLs?t=326
———————-
Jędrzej – laureat poprzednich Olimpiad:
https://youtu.be/ufvS-VfPDLs?t=4737
omówił zadanie Photoshoot z Amerykańskiej Olimpiady Informatycznej, z Pracy Domowej:
https://youtu.be/ufvS-VfPDLs?t=4828
Mieliśmy również krótki wywiad z Jędrzejem – czym się zajmuje, czy wiedza z Olimpiad mu się przydaje, jak przygotowywać się do Olimpiady:
https://youtu.be/ufvS-VfPDLs?t=6279
———-
Powiedzieliśmy sobie na ile sposobów można wybrać 2 klocki z 4:
https://youtu.be/ufvS-VfPDLs?t=7044
I że to jest gigantyczny problem dla komputerów:
https://youtu.be/ufvS-VfPDLs?t=7292
który to problem znowu potrzebuje naszej inteligencji:
https://youtu.be/ufvS-VfPDLs?t=7359
———————-
Sukces to… ciężka praca!
https://youtu.be/ufvS-VfPDLs?t=6640
Robimy to co… kochamy:
https://youtu.be/ufvS-VfPDLs?t=6651
————–
————–
Zapraszam do – Pracy Domowej PD20 – dalszego odkrywania programowania dynamicznego!
Ale mamy też super proste zadanko które każdy zrobi błyskawicznie.
Praca Domowa to element przygotowania do II etapu i kolejnych konkursów!
——–
——–
ZADANIA Z GRUPY ŁATWIEJSZEJ
Zadanie 1 – Liczby parzyste
Proste zadanie, które KAŻDY MOŻE ZROBIĆ.
–
Zadanie 2 – Depesza
https://szkopul.edu.pl/problemset/problem/depesza/site
Zadanie z naszych zajęć.
https://youtu.be/ufvS-VfPDLs?t=1190
Pochodzi z interview do firmy Facebook:
https://youtu.be/ufvS-VfPDLs?t=1058
Napiszmy sami, sprawdźmy czy programowanie dynamiczne jest w nas!
Jak podchodzić do takich zadań?
https://youtu.be/ufvS-VfPDLs?t=6515
——–
——–
ZADANIA Z GRUPY ŚREDNIEJ
Zadanie 3 – Gra planszowa
https://szkopul.edu.pl/problemset/problem/gra/site/
Zadanie świetnie ćwiczy podejście do problemu które mieliśmy na zajęciach:
https://youtu.be/ufvS-VfPDLs?t=326
Autor zadania – Kacper Omielańczyk, przyjaciel Olimpijskiego Koła Informatycznego, uczeń I klasyII LO im. księżnej Anny z Sapiehów Jabłonowskiej
Zadanie 4 – Race
Zadanie z ostatniego contestu Amerykańskiej Olimpiady Informatycznej USACO.
Mega ważne w kontekście soboty:
https://youtu.be/ufvS-VfPDLs?t=7842
——–
——–
ZADANIA Z GRUPY ZAAWANSOWANEJ
Zadanie 5 – Porąbany płot
https://solve.edu.pl/tasks/view/687
Zadanie zaproponowane przez Paulinę – BARDZO DZIEKUJĘ!
Zadanie związane z tematem naszych zajęć:
Zadanie z Wrocławskich Sparingów Informatycznych – zróbice zadania z Wrocławia a zwiększacie szanse na dobry wynik!!!
–
Zadanie 6 – Trikontenerowiec
——–
——–
Wszystkie rozwiązane zadania dokumentujemy na naszej platformie OKI jak pokazane jest w filmie:
https://youtu.be/sQ99vyC2lJ4?t=6805
Link do strony OKI z dodawaniem zadań:
https://oki.org.pl/logowanie.php
Nazwa Pracy Domowej:
PD19_2020_02_22
Wśród 10 osób z największa liczbą punktów, w sobotę 24 stycznia o 8:30 na zajęciach internetowych
wylosujemy 2 nagrody: termos zimowy i podkładka pod mysz
Za tydzień USACO…
Daniel Olkowski