Co mówią uczestnicy Olimpijskiego Koła Informatycznego?

Opinie –  OKI 2021/2022

Szymon – Uczestnik OKI

Chciałbym się pochwalić, że w całorocznym podsumowaniu kółka zająłem miejsce w top 10. Starałem się robić zadania systematycznie w ciągu całego roku i choć czasami się nie udawało, ostatecznie przełożyło się na dobry wynik i ogrom nabytych umiejętności, a przede wszystkim na tytuł laureata II stopnia Olimpiady Informatycznej Juniorów.
Bez OKI i bez Was to by się nie udało. Upewniłem się, że ciężka praca prowadzi do rozwoju i czuję z tego ogromną frajdę oraz motywację do dalszego wysiłku.
WIELKIE DZIĘKI I UKŁONY !!!!


Natalia – Uczestniczka OKI

Dziękuję za kolejny rok wspaniałych zajęć.


Tata uczestnika OKI

Podziwiam Pana i cały zespół. Życzę Wam energii i radości z tego co robicie na kolejne miesiące i lata


Finalista Olimpiady Informatycznej – uczestnik OKI

Dzień Dobry,
Dziękuję za gratulacje 🙂 Oczywiście, że rodzina się ucieszyła że jestem finalistą Olimpiady Informatycznej – szczególnie, że z mojego województwa (łódzkiego) w finale znalazły się tylko 3 osoby, a tylko dwóm udało się dostać tytuł finalisty.
Moja historia z olimpiadą zaczęła się bardzo późno, bo dopiero w 2. klasie technikum dowiedziałem się w ogóle o istnieniu OI, mimo że już wcześniej potrafiłem programować i nawet w gimnazjum byłem laureatem wojewódzkiego konkursu kuratoryjnego z informatyki. Nikt nie raczył poinformować mnie, że istnieją też takie konkursy jak OIJ (wtedy jeszcze OIG) i OI, w których już wtedy mógłbym brać udział, być może z niezerowym powodzeniem. Niestety musiałem sam przypadkowo natknąć się na olimpiadę w internecie dopiero w szkole średniej, żeby zacząć brać w niej udział. No więc nie posiadając praktycznie żadnego doświadczenia z zadaniami typowo algorytmicznymi, zapisałem się na I etap XXVII OI i rozwiązywałem sobie zadania po swojemu, “na logikę”. Szczęśliwie trafiło się wtedy zadanie “Pisarze”, które nie wymagało znajomości żadnego algorytmu, a jedynie trochę kreatywności, więc udało mi się zrobić je na 80 punktów, z pozostałych zadań też pozbierałem jakieś częściowe punkty i niespodziewanie dostałem się wtedy do II etapu, który był jeszcze stacjonarny. Na II etapie zdobyłem wtedy całe 4 punkty.
Dopiero wtedy poznałem społeczność olimpijską, dowiedziałem się że istnieją całe zbiory “standardowych” algorytmów i zagadnień, które trzeba znać na olimpiadzie, i pomyślałem, że w ciągu dwóch lat jakie zostały mi w technikum, zdobycie finalisty jest w zasięgu ręki i postanowiłem zacząć ćwiczyć. Mniej więcej w tym czasie znalazłem też kanał OKI na youtube i zacząłem od czasu do czasu brać udział w kółku dla zaawansowanych. Rok później znowu dostałem się do II etapu, tym razem już potrafiłem rozwiązywać jakieś zadania i poszło mi nawet dobrze, z wyjątkiem tego że zbugowałem jedno zadanie kończąc II etap z wynikiem 58 punktów i nie dostając się do finału. Wtedy zacząłem ćwiczyć trochę poważniej, bo został mi już ostatni rok szkoły średniej więc i ostatnia szansa na olimpiadę – zacząłem robić więcej zadań, czytałem “niebieskie książeczki” (choć raczej nie wszystko z nich rozumiałem, bo czasem były pisane bardzo formalnym językiem…), no i brałem też większy udział w OKI – choć nie wszystkie zadania w pracach domowych klepałem, to na prawie wszystkich zajęciach byłem i poznałem dużo tematów.
No i w tym roku nareszcie udało się dostać do finału. Pierwszego dnia finału dostałem tylko 24. Wtedy zacząłem już godzić się z tym że na finalistę nie ma dużych szans, skoro straciłem punkty… ale postanowiłem, że przynajmniej spróbuję zdobyć jak najwięcej punktów drugiego dnia, tak żeby chociaż móc powiedzieć “nie dostałem finalisty, ale mało brakowało”. No i drugiego dnia w jednym zadaniu było do wzięcia darmowe 50 punktów, w drugim dostałem 40. Łącznie wystarczyło na finalistę! Więc ten sukces to w połowie efekt mojej pracy i przygotowania, a w połowie po prostu szczęście, że mimo zbugowania jednego bruta można było jeszcze dostać finalistę. A na studia chyba wybieram się na MIMUW, bo do Warszawy mam blisko, a dzięki tytułowi nie muszę się martwić o wyniki matury… no, tylko trzeba jeszcze zdać maturę z polskiego 🙂



Ola – uczestniczka zajęć OKI

Dziękuję wszystkim zaangażowanym w organizację OKI. Dzięki tym zajęciom zrobiłam znaczny progres, a wiem, że to dopiero początek drogi.
Bardzo dziękuję za wszystkie zajęcia w tym roku szkolnym!



Samuel – korzystający z materiałów Olimpijskiego Koła Informatycznego

Dzień Dobry.
Siedem miesięcy temu natknąłem się na wasze filmiki przygotowujące do olimpiad informatycznych. Są świetne! Bardzo pomagają przygotować się do OIJ. Właśnie wtedy zaraziłem się algorytmiką.

Bardzo dziękuję za poświęcony czas!
Samuel

Tutorial: https://oki.org.pl/tutorial/
Kanał OKI: https://www.youtube.com/channel/UCw1Z4iA0T-QNaJ-sEOXeYCw


Bartek – Samodzielnie rozwiązujący zadania na podstawie materiałów OKI
Podziwiam Pana i cały zespół. Życzę Wam energii i radości z tego co robicie na kolejne Dzień dobry, zacząłem sobie przerabiać Pana filmiki od początku chyba rocznik 2019 i bardzo tam Pan nalega żeby pisać o sukcesach, więc jestem :). Dziś zrobiłem swoje pierwsze zadanie na 100% (“przed panem”), bo oglądając Pana rozwiązanie pisałem kodzik chodzi mi o zadanie z sitem. Jestem Panu bardzo BARDZO wdzięczny za to co Pan robi. Jest Pan jedynym nauczycielem od informatyki który potrafi wytłumaczyć informatykę, co jest nie lada sztuką, bo przecież jak wytłumaczyć “coś” co nawet nie wiadomo gdzie się znajduje i jak działa 😀, ale do rzeczy jeszcze raz stokrotne dzięki dla Pana nawet jeżeli Pan tego nie przeczyta to nie ważne, ale i tak już wszystkich moich kolegów i koleżanki odsyłam na Pana kanał na YT, bo jak już wspomniałem mało jest takich nauczycieli którzy rozumieją co robią i potrafią to przekazać dalej.😻🙏🙏🙏
Chodzę do pierwszej klasy liceum. O OI dowiedziałem się od przyjaciół z klasy. Dzięki nim tez mam motywacje do nauki, bo lubimy sobie czasami jakieś zadanka razem rozwiązać😁. Bardzo żałuję ze w szkole podstawowej nikt mi nie powiedział ze istnieje takie cos jak OIJ i Pana kółko informatyczne. Teraz musze nadrabiać dużoooo ale sprawia mi to przyjemność gdyż dobrze by było mieć “daj Boże finalistę”, z OI. Ale jak słyszę gości których Pan do siebie zaprasza to myślę ze jeszcze nie wszystko stracone. W te wakacje chce mam w planie przerobić wszystkie filmiki z kanału. A w ciągu roku przerabiać zadania domowe


Kasia – uczestniczka, laureatka Olimpiady
Tak, brałam udział w OMJ, ale niestety nie udało mi się przedostać do II etapu… Pan od matematyki stwierdził, że “my to nie mamy szans z warszawskimi szkołami”, a że nikt oprócz mnie nie chciał wziąć udziału, to w szkole nie był organizowany test. Sama postanowiłam napisać tylko część korespondencyjną – niestety nie starczyło mi punktów. Ale spróbuję wyprosić pana od matmy w przyszłym roku… Podobnie było rok wcześniej z OIJ – nikt nie wierzył, że cokolwiek uda mi się zrobić, a więc nie spieszyli się ze zgłoszeniem naszej szkoły – “nie zdążyli”… Tak żałuję, że jestem w siódmej 7 klasie… Urodziłam się pod sam koniec 2009 roku i powinnam być w 6… Miałabym rok więcej na przygotowania do obu olimpiad… Przynajmniej mam jeszcze 8 klasę, w przyszłym roku postaram się dać z siebie wszystko 🙂 Przepraszam, że się tak Panu wyżalam, ale u mnie w szkole nikt mnie nie rozumie ani nie interesuje się tym, co robię. Pan od informatyki ledwo pisze podstawowe komendy w Pythonie i ani trochę nie umie C++, a co dopiero zaawansowanej algorytmiki. Z matematyki – jak już wcześniej wspomniałam – nauczyciel ma bardzo słabe podejście, a dzieci w ogóle się nie uczą… niektórzy w siódmej klasie nie wiedzą, co to suma! U mnie z nikim nie mogę porozmawiać o programowaniu, a więc napisanie do Pana było dla mnie niezwykle ważne… – Serdecznie dziękuję za gratulacje, jest mi niezmiernie miło 🙂


Jasiek – absolwent
Dzień dobry,
Tydzień temu dostałem pozytywną decyzję o akceptacji na studia na MIT. Chciałem Panu przy tej okazji podziękować za wszystko co zrobił Pan dla mnie i wciąż robi Pan dla kolejnych młodych informatyków. Za cierpliwe odpowiedzi na wszystkie maile/pytania, za wskazanie drogi i za motywacje do podążania nią. Pan zamienił dla mnie informatykę ze zwykłego zainteresowania w pasję i gdyby nie Pan zdecydowanie nie byłbym teraz tu gdzie jestem, w szczególności nawet nie myślałbym o studiach na MIT. Tak więc raz jeszcze, z całego serca dziękuję!


Szymon – uczestnik zajęć
W nowym roku życzę Panu wszystkiego dobrego, samych pięknych chwil, dobrego zdrowia i jeszcze więcej sukcesów uczniów korzystających ze wspaniałych zajęć OKI ((=


Karol – uczestnik zajęć
Przesyłam także pewien obrazek motywacyjny, który pokazuje to jak Pan tłumaczy podejście do programowania i konkursów algorytmicznych. Proszę o kartę allegro. Życzę Wesołych Świąt Bożego Narodzenia, i aby kolejny rok był dla Pana owocny!!!


Szymon – uczestnik zajęć
Jestem bardzo wdzięczny za to jak Pan motywuje do działania, w tym roku po raz pierwszy przystąpiłem do olimpiady informatycznej i matematycznej. Myślę, że mam duże szanse na przejście do drugiego etapu, dlatego przygotowuje się do niego – zakupiłem książkę “Przygody Bajtazara – 25 lat OI”, mam nadzieję, że będzie to mieć duży wkład w mój rozwój.


Mama uczestnika
Bardzo dziękuję za fantastyczne kółko informatyczne. Polecono mi dla dziecka i ja też polecam innym. Sama jestem programistką i jestem pod wrażeniem przystępnego i barwnego sposobu prowadzenia zajęć.


Kuba
Świetna robota, uwielbiam uczęszczać na zajęcia.


Szymon
Dziękuje bardzo za zaangażowanie podczas zajęć 🙂



Albert
Dziękuje za konkursy. Na zajęciach było bardzo przyjemnie.


Daria
Bardzo podobały mi się fraktale. Próbowałam powiększać fraktala i zobaczyć małe fragmenty.
https://youtu.be/fk2wGqeiVBY?t=29


Uczestniczka OKI #7
Bardzo przyjemne zajęcia, pozdrawiam Pana i Pana Jędrzeja. Dziękuję!
https://youtu.be/txp9XvrBgqQ?t=966


Mama uczestnika OKI
Syn mówi, że dużo uczy się na tych zajęciach…


Patryk – uczestnik OKI
A tak na marginesie super robota z ta olimpiada od podstaw jest robiona!


Rekomendacja
https://business.facebook.com/agnieszka.staszewska.94/posts/4463527113694166
Z niebywałym zaangażowaniem, a także WIELKĄ pasją prowadzone są zajęcia przez Olimpijskie Koło Informatyczne. Młodzież na każdym etapie może rozpocząć naukę programowania. Prowadzący niezwykle motywują do działania i odkrywania. Fantastyczne zajęcia! Piękna przygoda. Dziękujemy!!!


Pan Paweł – Tata uczestnika OKI
Wielkie gratulacje za pomysł i zaangażowanie w trakcie zajęć. Bardzo dziękuję za poświęcony czas i pełen profesjonalizm. To pierwsza nagroda syna i cały dzień mnie pytał czy dostałem od Państwa odpowiedź.
Syn jest w piątej klasie. O zajęciach dowiedzieliśmy się z wiadomości od szkolnego informatyka na Librusie. Trochę bawił się programowaniem w scratchu na podstawie tutoriali z Youtuba. A teraz trochę bardziej na poważnie w C++. Pozdrawiam serdecznie i trzymam kciuki za Pana zespół 💪 i oczywiście syna, żeby mu się dalej chciało.

 


Mistrz Programowania 2022

Kalina – uczestniczka konkursu
Chciałabym też serdecznie podziękować za bezcenną wiedzę wyniesioną z konkursu i za świetną zabawę!
Uczestniczenie w Mistrzu Programowania było dla mnie cudownym przeżyciem 😀
Dziękuję!

Daria – uczestniczka konkursu
1. Podobało mi się zadanie bitwa pod Wiedniem. To zadanie było ciekawym połączeniem historii i programowania.
2. Większość rzeczy umiałam
3. Myślę, że Mistrz Programowania był super, ale prosiłabym żeby w następnej edycji w piątki pojawiało się mniej zadań, może od 3 do 5, bo miałam dużo rzeczy na głowie i nie nadążałam nad ich robieniem.

Paweł – uczestnik konkursu
Dziękuję za ciekawe zadania

Tata uczestnika konkursu
Dziękuję za gratulacje Oglądałem oprócz zajęć dla początkujących kilka fragmentów zajęć dla bardziej zaawansowanych i jak widać to też przyniosło dobre efekty. Były też zadania, które wymęczyłem po kilkunastu godzinach pracy nad nimi (w rozbiciu na wiele wieczorów ). Mistrz Programowania zajął mój cały wolny czas :D.

Kolejny cel to poznanie przynajmniej kilka algorytmów do operacji na grafach i drzewach – te zajęcia czekają w kolejce do obejrzenia jak będę miał więcej czasu.

Aktualna formuła konkursu bardzo mi się podoba – na początku zadania bardzo łatwe, a dalej mix gdzie trafiają się proste ale i też bardzo trudne zadania. Jedyne co można wziąć ewentualnie pod uwagę to wprowadzenie dodatkowej klasyfikacji za “wytrwałość”, czyli rozwiązanie co najmniej 1 zadania z każdej rundy. Wtedy osoby początkujące też mogłyby by wygrać taką klasyfikację ex aequo z innymi początkującymi i zaawansowanymi programistami:)

Synowi podobały się pierwsze najprostsze zadania. Po kilku prostych trafił jednak na takie zadanie, którego nie dał rady w szybki sposób rozwiązać. Stracił zapał i zadań z dalszych rund już nie przeglądał.

Niestety u syna teraz liczy się aby rezultat jego wysiłków był osiągnięty szybko, ewentualnie w prosty sposób oraz najlepiej, żeby gwarantował sukces. Wg mnie jedną z przyczyn tego zachowania są rozrywki, którymi są otoczone dzieci i które nie promują kreatywnego myślenia (na przykład gry on-line, gdzie można osiągnąć sukces wykonując proste, powtarzalne działania).

Syn ma jednak dopiero 10 lat, jest w piątej klasie i to był jego pierwszy kontakt z c++ więc go nie naciskam. Mam nadzieję, że proste rozrywki i gierki mu się znudzą, będzie szukał czegoś bardziej twórczego, na przykład w programowaniu i że za rok też będziecie prowadzić zajęcia a  spróbuje jeszcze raz.

Życzę zdrowia i sił do dalszego działania.

Pozdrawiam serdecznie

 


Tata jednej z uczestniczek konkursu Mistrz Programowania:
Mistrz Programowania chyba się córce podoba 🙂 bo robi i nie narzeka 😉. A w tych czasach to ciezko o pasje dla dzieci 😉.
https://oki.org.pl/mistrz-programowania-aktualnosci/

 


Uczestnicy OKI 2020/2021

Dziękuję za super inspirujące zajęcia o fraktalach!
Ola

Chciałam Panu bardzo podziękować za wszystkie zajęcia, za wkład w nauczanie wszystkich uczestników OKI – jest to niesamowite!
Na zajęciach OKI bardzo dużo się nauczyłam – dziękuję! 🙂
Bardzo Panu bardzo dziękuję,
z utęsknieniem na kolejne OKI wyczekuję
Kalina

Bardzo dziękuję za poświęcony czas i super zajęcia.
Kamil

Bardzo dziękuje za włożony czas w OKI. Bardzo dużo się nauczyłem. Życzę dalszych sukcesów i mam nadzieję że się spotkamy na żywo. Nie widziałem nauczyciela, który z własnej woli prowadzi takie fajne kółko. Życzę miłych wakacji.
Piotr

Dziękuję za wspaniałe zajęcia.
Marcin

Dziękuję Panu przede wszystkim za wciągnięcie mnie w tę przygodę. Wielkie dzięki!
Ola

Bardzo dziękuję za ten fantastyczny rok nauki programowania! Dużo się nauczyłam.
Daria

Dzień dobry, dziękuję za całe zajęcia, wiele się nauczyłem, liczę na zajęcia również za rok.
Ziemowit

Dziękuję za rok zajęć
Mirek

 



Mama laureata Olimpiady Informatycznej Juniorów 2020/2021

Jestem mamą […], który planuje kontynuować naukę z Panem w następnym roku (wygląda na to, że z poziomu klasy matex w Staszicu).

Chciałam bardzo podziękować za Pana pracę i pozytywne podejście do młodzieży, co poskutkowało tytułem laureata i realną szansą dostanie się do matexu.

 



Filip, uczestnik OKI, VII klasa SP

Chciałbym Panu bardzo podziękować za wspólne 2 lata pracy i cotygodniowej motywacji do pisania zadań i rozwiązywania quizów.
Mam nadzieje że kiedyś się spotkamy osobiście.
Filip



Kalina, uczestniczka OKI, VI klasa SP

Mam dopiero 11 lat (chodzę do 6 klasy). Bardzo lubię programować, od zawsze było moim marzeniem dołączenie do społeczności programistycznej, wspólne tworzenie programów i rozwiązywanie problemów…
Na zajęciach OKI bardzo dużo się uczę, właśnie dzięki Panu zdobywam wiedzę, którą będę mogła użyć w przyszłości (a nawet już teraz!). Marzę o tym, aby wziąć udział w OIJ, OKI pomaga mi się rozwijać – bardzo Panu dziękuję!

 


Finaliści Olimpiady Informatycznej Juniorów 2021

Dzień dobry, chciałbym panu bardzo podziękować za rozwój poprzez oki, oglądając wszystkie filmy z serii olimpiada od postaw od binarysearcha i robiąc 1-2 zadania tygodniowo awansowałem na oij z ~210 miejsca do ~60, a przed olimpiadą nie wiedziałem dosłownie nic o algorytmice, bez pana nie mógł bym tego zrobić, jestem Panu bardzo wdzięczny, Pozdrawiam!

Zmotywował mnie Pan ciekawymi streamami do nauki a w dodatku nie znam innych miejsc w internecie gdzie mógłbym się uczyć algorytmiki a szczególnie w tak wciągający sposób.

Udało mi się zrobić zadanie Pionki, ale było trudno. Niestety zbugowałam program Liczby Silne, szkoda, bo mogłam mieć 200pkt (na debugowanie miałam tylko 50s). I tak się cieszę, bo 100pkt w finale to duże osiągnięcie w 4 klasie podstawówki.
Trzeci etap wydawał mi się bardzo trudny, dopóki nie przestałam się martwić, że nie zrobię ani jednego zadania i będę miała 0pkt. Tak mocno się stresowałam, że nie mogłam się skupić i czegoś wymyślić. Po połowie czasu jednak zaczęłam wierzyć w swoje siły, zastanawiać się i programować.
Myślę, że mocno się przygotowywałam. Zawsze starałam się robić wszystkie zadania z challenge OKI i tak się przygotowywałam.
Jestem bardzo zadowolona i dumna z siebie, bo to bardzo duże osiągnięcie. Dzięki OKI dużo się nauczyłam.☺Uwielbiam OKI i programowanie!!!


Franek – uczestnik kółka

Były świetne zajęcia. Są tak super że aż co wtorek specjalnie przebieram się szybko po zajęciach z kung fu. Wiele się na nich nauczyłem. Proszę sobie wyobrazić-na  przedostatnim pytaniu spadłem na miejsce szóste, a na ostatnim wróciłem na piąte.


Ola – uczestniczka kółka

Dziękuję za super zajęcia z drzew przedziałowych.
Bardzo podoba mi się pomysł powtarzania tych trudniejszych tematów z zeszłego tygodnia, o wiele więcej się wtedy zrozumie, jak wie się już o co chodzi.

Mail od Rodzica uczestniczki OKI z IV klasy Szkoły Podstawowej która zdobyła 140 punktów na II etapie Olimpiady Informatycznej i dostała się do finału 

Gratulacje przekażę  jest bardzo zdeterminowaną rodzynką 😉
Dziękujemy bardzo za Pana chęci i poświecenie dla edukacji dzieci.
Szczerze, to nigdy nie przypuszczaliśmy, nawet jak sami uczyliśmy ją programowania w CodeCombat, że w takim wieku dzieci mogą zrozumieć tak zaawansowane koncepcje.


Mail od Rodzica uczestnika OKI 

Przy okazji, chciałam Panu serdecznie podziękować za to, że tak fantastycznie potrafi Pan zainteresować programowaniem dzieciaki. Syn jest w VI kasie i dzięki Panu może rozwijać swoje zainteresowania. My jako rodzice nie mamy nic wspólnego z informatyką, nie możemy mu w tym pomóc, więc Pana zajęcia są naprawdę wspaniałą możliwością jego rozwoju.



Uczestniczka OKI

Dzięki zajęciom dostałam się do II etapu OIJ! Nie sądziłam na początku, że mam szansę. Kiedyś robiłam tylko codecombat i myślałam, że to dużo, w szkole był tylko scratch. Cieszę się, że zajęcia są on-line a nie stacjonarnie, bo bym nie miała do nich dostępu. Proszę, czy mógłby Pan ich nie zmieniać, bo  chciałbym uczyć się dalej! Jeszcze raz dziękuję!

Jestem w II etapie. Dzięki zajęciom OKI i robieniu 4-5 zadań tygodniowo udało się rozwiązać wszystkie zadania.


Natalia – Uczestniczka OKI

Jestem w II etapie. Dzięki zajęciom OKI i robieniu 4-5 zadań tygodniowo udało się rozwiązać wszystkie zadania.



Uczestniczka OKI z SP

Mam nadzieję, że Olimpijskie Koło Informatyczne będzie jeszcze długo on-line. Zawszę się cieszę kiedy zbliża się OKI. Staram się robić co najmniej wszystkie zadania na wtorek.

Bardzo się cieszę, że przeszłam do drugiego etapu, ale im bardziej się zbliża, tym mocniej się stresuje. Jestem dopiero w 4 klasie i w tym roku zaczęłam się uczyć programowania. Trudno mi przekształcić pomysł  w implementację i znaleźć błąd w myśleniu i programie. Staram się robić dużo zadań, ale nie mam tyle czasu ile chcę na programowanie. Dobrze by było, gdyby Pan dał na pracę domową jakieś zadania z 2 etapu OIJ.😊

Maria – Uczestniczka OKI

Aktualnie biorę udział w 2 olimpiadach – z OIJ czekam na 2. Etap, a OMJ – niecierpliwie na wyniki. W tym czasie mierzę się także z informatycznymi projektami, kuratoryjnymi konkursami oraz wyzwaniami sportowymi i muzycznymi. Chociaż ciężko to wszystko udźwignąć, wiem, że dzięki temu spełnię swoje marzenia.

Przez natłok deadline’ów, miałam dłuższą przerwę w uczestniczeniu w OKI; dzisiaj dopiero wróciłam. Bardzo miły powrót 😄. Ale pomimo to, dziękuję za wszystko, co Pan robi. Roznieca Pan ogień, dzięki któremu można na nowo zakochać się w programowaniu.


Daria – V klasa SP – po 4 miesiącach OKI

Dzień dobry!

Dzisiejsze zajęcia były dla mnie bardzo trudne, ale się nie poddam. Najpierw moja mama spróbuje zrozumieć, może mi pomoże 😉
Bardzo chciałabym przejść do drugiego etapu OIJ i czekam na próg. Mam 888 pkt. Niestety nie pisałam testu, bo byłam wtedy na zajęciach karate. Pewnie i tak bym nie dostała dużo punktów, bo na początku zupełnie nic nie umiałam. Przeszłam długą drogę, dzięki Pana zajęciom.
Dziękuję i pozdrawiam!


Opinia Oli – która po raz pierwszy wzięła udział w Amerykańskiej Olimpiadzie Informatycznej USACO:
Wzięłam udział w pierwszej rundzie USACO. Bardzo szybko udało mi się rozwiązać 2 pierwsze zadania z bronze, niestety na całe 3 zadanie zabrakło sił, ale długo myślałam i napisałam kod, który pierwsze testy przechodził także jestem z tego występu umiarkowanie zadowolona. Spróbuję w kolejnym konkursie się poprawić. Zadania mi się bardzo podobały. Dziękuję Panu za motywację, wiarę w nas (choć słowo “wiara” niekoniecznie jest na miejscu) i rzecz jasna za informowanie nas o takich konkursach.

Mail po miesiącu:
Dziękuję za rozwijające zajęcia.
Brałam udział w USACO. Udało mi się zrobić wszystkie zadania z dywizji bronze i awansowałam do silver. Dziękuję.
Bardzo się cieszę, że będziemy programować gry, dziękuję, że robi to Pan dla Nas.


Opinia Rodzica uczestniczki zajęć Olimpijskiego Koła Informatycznego


Mail od jednej z uczestników OKI:
https://www.facebook.com/2247317372200511/posts/2722876787977898

Dzień dobry. Na którymś filmiku Pan mówił, że bardzo cieszy się, gdy ktoś przesyła mu screena, że rozwiązał zadanie. Pół roku temu w ogóle nie umiałem C++ i byłem na poziomie zerowym.
Teraz znam teorię potrzebną do OIJ, jednakże jestem już w 2 klasie liceum i powinienem od dawna przygotowywać się do OI’a, a tego nie robiłem bo nie znałem podstaw. Mam nadzieję, że już je mając uda mi się w tym albo następnym roku przejść przez 1 etap.
W załączeniu zadania które zrobiłem w ciągu pół roku.

 



Mail od jednej uczestniczek OKI – zwyciężczyni quizu:
Dobry wieczór,
Programuję od kilku lat, ale od niedawna uczęszczam na Pana zajęcia.
Tak, te zajęcia są SUPER!!! Dzięki nim wierzę, że uda mi się podjąć dobrą walkę w OIJ. Razem ze mną bierze udział jeszcze kilka osób z mojej szkoły, które dopiero zaczynają zabawę z programowaniem. Ale i tak mam nadzieję że uda im się osiągnąć jak najwięcej.
Co do mnie, wspierają mnie nauczyciele, rodzice i przyjaciele. Jednakże pomimo tego odczuwam niewyobrażalny stres. Dzięki zajęciom OKI uczę się i bawię oczywiście. Ale czasami ciężko mi połączyć systematyczne uczęszczanie na zajęcia OKI, szkołę, reprezentowanie klubu na meczach, tudzież grać koncerty. Ale dam radę. Zawsze znajdę czas na rzeczy, które uwielbiam robić. Ciekawi mnie, ile jest osób podobnych do mnie biorących udział w OIJ, OI albo oglądających OKI. Chciałabym podzielić się z nimi cząstką mojej historii, tak jak opowiadam to Panu. Ojej, nawet nie wiem dlaczego tyle Panu opisałam 😅. Pewnie dlatego, że lubię sposób, w jaki Pan, Jowita oraz Mikołaj prowadzicie zajęcia. Fajnie, że mogłam się komuś zwierzyć zanim OIJ się zacznie.
W każdym razie dziękuję za wspaniałe zajęcia, cieszę się, że Pan uczy młodzież (czyli mnie także) bawić się programowaniem i stawiać sobie nowe, szczytne cele.

Pozdrawiam,
Maria
(osoba, wierząca w swoje możliwości dzięki Panu i całemu OKI)

 



Opinia jednej z uczestniczek OKI:
https://youtu.be/CMasYTVhIjQ?t=4644

 



Opinia jednej z uczestniczek OKI:
Bardzo podoba mi się kurs i to, że mogę go oglądać kiedy mogę.

 



Rodzic jednej z uczestniczek:
Wygrana w konkursie “do czego służy programowanie” zachęciła ją do brania udział we wszystkich quizach.
Poziom programowania jest dla niej ok, bo od 2 lat korzysta z CodeCombat.com.

Algorytmy są jeszcze trochę za trudne, ale śledzi uważnie lekcje. Musi jeszcze poznać pętlę for (zna while) i oswoić się z tablicami. Byłem pod wrażeniem, gdy zauważyła pomyłkę w toku rozumowania na temat zadania z ważeniem na wyspie (zanim jeszcze była wspomniana na chat) i chyba świadczy to o tym, że pozostaje skupiona przez większość lekcji.

 



Rodzic jednego z uczestników Olimpijskiego Koła Informatycznego
Z informatyką Adama zaczęliśmy ze 6 lat temu – Scratch’em, potem Mindstorm’em. Na pewnym etapie Scratch sprawdzał się świetnie, Mindstorm, o dziwno, znacznie gorzej.
Potem Adam sam zainteresował się pójściem dalej, bardziej zaawansowanymi tematami. Trochę z przypadku padło na Pythona. Potem również trochę z przypadku na OIJ, a z OIJ to już był tylko krok do OKI.
Na razie widać że programowanie go cieszy. Oczywiście zaangażowanie jest zmienne, przez kilka tygodni wakacji nie dotykał komputera, a teraz od kilku dni robi po 2 zadania dziennie. Czasem jest mu łatwo, czasem bardzo trudno.
My (rodzice) mamy podejście że to jego decyzja czym się zajmuje, nie zmuszamy, staramy się wspierać. Na pewno widzę że programowanie uczy go wielu rzeczy, takich jak logiczne myślenie, wytrwałość, kreatywność w szukaniu rozwiązań ale też i staranność. Niezależnie od tego czy będzie w życiu związany z informatyką czy nie to te umiejętności na pewno będą dla niego bardzo wartościowe.

Pozdrawiam,
Tata jednego z uczestników Olimpijskiego Koła Informatycznego.

 

 


—————

Uczestnicy zajęć Algorytmika dla zaawansowanych:
https://youtu.be/cf1_M4sHTHw?t=3689
Dla mnie wszytko jest super. Jedynie co można poprawić to mikrofon a tak to dla mnie nie ma nic do poprawy. Ja muszę się poprawić bo się nie wyrabiam z zadaniami  -_-

Zajęcia są super i na pewno będę na nie uczęszczał regularnie.

 


—–

Mail od uczestnika (pisownia oryginalna)
Jest pan wspaniała osobą,która jest mega zaangażowana w swoją prace i czerpie z tego fun. Dzieki panu algorytmika to dla mnie przyjemność i lepszą  przyszłość.  Takiego podejścia jak pan ma brakuje w wielu Polskich szkołach, Wielu nauczycielu wiele razy mówiło złe bo tak nie ma w kluczu , pan pokazuje ,że trzeba myśleć kombinować . Pan pokazuje jak potrzebni jesteśmy w tym świecie, i że uczymy się dla siebie,nie dla subiektywnych ocen ,ale po to ,żeby mieć fun,

 


—–

Uczestnicy Olimpijskiego Koła Informatycznego – zakończenie roku szkolnego:

 


————

Uczestnik Olimpijskiego Koła Informatycznego:
https://www.facebook.com/2247317372200511/posts/2634643076801270

Dwa miesiące temu zachęcał Pan do udziału w Codeforces. Od tego czasu startuję regularnie. Wyznaczyłem sobie cel uzyskania rangi Candidate Master (1900). Wczoraj mi się to udało.

 


————
Opinie uczestników Olimpijskiego Koła Informatycznego:
https://www.facebook.com/OlimpijskieKoloInformatyczne/posts/2618991438366434

————
Uczestniczka zajęć – VI klasa Szkoły Podstawowej:
Dziękuję Panu za cały piękny rok nauki. Aż mam łzy w oczach na myśl, że OKI się kończy, ale gdy pomyślę, że od września OKI się zacznie znowu robi mi się weselej. Dziękuję Panu za cały wkład, za wszystko co Pan zrobił. Dziękuję też za prace domowe – one pokazują, czy się czegoś nauczyłam, czy nie… Proszę też o wysłanie za ponad połowę punktów z prac domowych (nick zochar) karty podarunkowej allegro o wartości 50 zł. Dziękuję za cały rok, za cały czas, który Pan poświęcił dla nas. Życzę panu pięknych wakacji i nowych sił i pomysłów we wrześniu.
Z wyrazami szacunku
Zosia

————
Uczestnik Olimpijskiego Koła Informatycznego:
Już nie moge sie doczekac OKI we wrzesniu. Serdecznie dziękuję za super zajecia i Pana zaangazowanie.
To nam daje moc …

 


————
Karol, który już jako uczeń VI klasy SP, który został finalistą Olimpiady Informatycznej Juniorów:
https://www.facebook.com/wygryw83/posts/668594157323210

 


————
Sylwia – uczestniczka OKI
Mimo że dołączyłam dość niedawno (chyba w marcu), udało mi się uzyskać końcową punktację ponad 6000 punktów z Prac Domowych. z czego jestem niezmiernie dumna, jak z finalisty z OIJ – dlatego bardzo Panu dziękuję za organizację tak wspaniałego przedsięwzięcia.

 


————
Rodzice ucznia VI klasy Szkoły Podstawowej:

 


————
Hubert ze Swarzędza – finalista Olimpiady Informatycznej Juniorów:

 


————
Uczestniczka Olimpijskiego Koła Informatycznego
I teraz bardzo oficjalnie, jako że właśnie skończyłam liceum, to chciałabym Panu podziękować za 4 lata nauki i dopingowania. Uważam, że moje miejsce w tegorocznej olimpiadzie, zresztą tak jak w poprzedniej i gimnazjalnej, to również Pana zasługa. I za to Panu bardzo dziękuję.
Mam nadzieję, że Komitet Olimpiady również Panu podziękuje. 😉

 


————
Paulina – finalista Olimpiady Informatycznej Juniorów z wyróżnieniem II stopnia:
https://www.facebook.com/paulina.zeleznik.9/posts/1222691538074033?comment_id=1222725061404014


————
Tata finalisty Olimpiady Informatycznej Juniorów:
https://www.facebook.com/maciej.noszczak.9/posts/1037124690018742?comment_id=1037150223349522

 


————
Wpisy uczestników OKI w komentarzu posta.
Wrażenia po II etapie Olimpiady Informatycznej Juniorów:
https://www.facebook.com/OlimpijskieKoloInformatyczne/posts/2621867838078794

 


————
Spośród 9 reprezentantów na Bałtycką Olimpiadę Informatyczną 6 stanowią absolwenci Olimpijskiego Koła Informatycznego:
https://www.facebook.com/OlimpijskieKoloInformatyczne/posts/2619044478361130

 


————
Podziękowanie reprezentanta Polski na Międzynarodową Bałtycką Olimpiadę Informatyczną:

 


————
Olimpiada Informatyczna Licealistów: