Mistrz Programowania – Aktualności

Aktualności Konkurs Mistrz Programowania 

Regulamin: https://oki.org.pl/mistrz-programowania-regulamin/
Opis konkursu: https://youtu.be/V4LQxUvVqVQ?t=170
Ranking: https://oki.org.pl/mistrz-programowania-ranking/
Statystyki: https://oki.org.pl/mistrz-programowania-statystyki/

Sprawdź swoje punkty!
https://szkopul.edu.pl/c/mistrz-programowania-2022/ranking/
W przypadku uwag, napisz na adres: mistrz-programowania@oki.org.pl
Reklamacje tylko do 10.03 / czwartek.

Uroczysta gala – ogłoszenie laureatów, wybór nagrodzonych – Środa, 16 marca, godź 18:00:
https://youtu.be/DI0lRjXoCGc 

Zadania
Poniżej zadania publiczne. Umieszczanie rozwiązań po zarejestrowaniu: https://oki.org.pl/mistrz-programowania-regulamin/

Runda VIII (25.02.2022)
Śmiech matematyka i informatyka 2: https://oki.org.pl/wp-content/uploads/2022/02/SmiechMatematykaIInformatyka_MistrzProgramowania2.pdf
22.02.2022: https://oki.org.pl/wp-content/uploads/2022/02/22022022_MistrzProgramowania.pdf
Basen: https://oki.org.pl/wp-content/uploads/2022/02/Basen_MistrzProgramowania.pdf
Mewy w Kołobrzegu 9: https://oki.org.pl/wp-content/uploads/2022/02/MewyWKolobrzegu9_MistrzProgramowania.pdf
Giełda: https://oki.org.pl/wp-content/uploads/2022/02/Gielda_MistrzProgramowania.pdf
Palindromiczne fraszki: https://oki.org.pl/wp-content/uploads/2022/02/PalindromiczneFraszki__MistrzProgramowania.pdf

Runda VII (18.02.2022)
Koczkodan: https://oki.org.pl/wp-content/uploads/2022/02/Koczkodan_MistrzProgramowania.pdf
Magia: https://oki.org.pl/wp-content/uploads/2022/02/Magia_MistrzProgramowania.pdf
Mewy w Kołobrzegu 8: https://oki.org.pl/wp-content/uploads/2022/02/MewyWKolobrzegu8_MistrzProgramowania.pdf
Wilk i zając: https://oki.org.pl/wp-content/uploads/2022/02/WilkIZajac_MistrzProgramowania.pdf
Wielka wyprawa: https://oki.org.pl/wp-content/uploads/2022/02/WielkaWyprawa_MistrzProgramowania.pdf

Runda VI (11.02.2022)
Informatyk: https://oki.org.pl/wp-content/uploads/2022/02/Informatyk_MistrzProgramowania.pdf
210! https://oki.org.pl/wp-content/uploads/2022/02/210_MistrzProgramowania.pdf
Mewy w Kołobrzegu 7: https://oki.org.pl/wp-content/uploads/2022/02/MewyWKolobrzegu7_MistrzProgramowania.pdf
Leniwi Złodzieje: https://oki.org.pl/wp-content/uploads/2022/02/LeniwiZlodzieje_MistrzProgramowania.pdf
Arborysta: https://oki.org.pl/wp-content/uploads/2022/02/Arborysta_MistrzProgramowania.pdf

Runda V (4.02.2022)
Ale bug! https://oki.org.pl/wp-content/uploads/2022/02/AleBug_MistrzProgramowania.pdf
Bitwa pod Wiedniem: https://oki.org.pl/wp-content/uploads/2022/02/BitwaPodWiedniem_MistrzProgramowania.pdf
Mewy w Kołobrzegu 6: https://oki.org.pl/wp-content/uploads/2022/02/MewyWKolobrzegu6_MistrzProgramowania.pdf
Praca domowa: https://oki.org.pl/wp-content/uploads/2022/02/PracaDomowa_MistrzProgramowania.pdf
Zamek: https://oki.org.pl/wp-content/uploads/2022/02/Zamek_MistrzProgramowania.pdf

Runda IV (28.01.2022)
Route 66: https://oki.org.pl/wp-content/uploads/2022/01/Route66_MistrzProgramowania.pdf
Nominały: https://oki.org.pl/wp-content/uploads/2022/01/Nominaly_MistrzProgramowania.pdf
Mewy w Kołobrzegu 5: https://oki.org.pl/wp-content/uploads/2022/01/MewyWKolobrzegu5_MistrzProgramowania.pdf
Galaretka i przyjaciele: https://oki.org.pl/wp-content/uploads/2022/01/GalaretkaIPrzyjaciele_MistrzProgramowania.pdf
Popularność: https://oki.org.pl/wp-content/uploads/2022/01/Popularnosc_MistrzProgramowania-1.pdf

Runda III (21.01.2022)
Biolog, fizyk i matematyk: https://oki.org.pl/wp-content/uploads/2022/01/BiologFizykIMatematyk__MistrzProgramowania.pdf
Mewy w Kołobrzegu 4: https://oki.org.pl/wp-content/uploads/2022/01/MewyWKolobrzegu4__MistrzProgramowania.pdf
Przygody Tomka Sawyera: https://oki.org.pl/wp-content/uploads/2022/01/PrzygodyTomkaSawyera__MistrzProgramowania.pdf
Bambus happy 2: https://oki.org.pl/wp-content/uploads/2022/01/BambusHappy2_MistrzProgramowania.pdf
Bezpieczeństwo: https://oki.org.pl/wp-content/uploads/2022/01/Bezpieczenstwo__MistrzProgramowania.pdf

Runda II (14.01.2022)
Śmiech matematyka i informatyka: https://oki.org.pl/wp-content/uploads/2022/01/SmiechMatematykaIInformatyka_MistrzProgramowania.pdf
Mewy w Kołobrzegu 3: https://oki.org.pl/wp-content/uploads/2022/01/MewyWKolobrzegu3_MistrzProgramowania.pdf
Bambus happy? https://oki.org.pl/wp-content/uploads/2022/01/BambusHappy_MistrzProgramowania.pdf
Duże liczby: https://oki.org.pl/wp-content/uploads/2022/01/DuzeLiczby_MistrzProgramowania.pdf
Reklama: https://oki.org.pl/wp-content/uploads/2022/01/Reklama_MistrzProgramowania.pdf

Runda I (7.01.2022)
Śmiech matematyka: https://oki.org.pl/wp-content/uploads/2022/01/SmiechMatematyka_MistrzProgramowania.pdf
Mewy w Kołobrzegu:  https://oki.org.pl/wp-content/uploads/2022/01/MewyWKolobrzegu_MistrzProgramowania.pdf
Galaretka: https://oki.org.pl/wp-content/uploads/2022/01/Galaretka_MistrzProgramowania.pdf
Mewy w Kołobrzegu 2: https://oki.org.pl/wp-content/uploads/2022/01/MewyWKolobrzegu2_MistrzProgramowania.pdf
Dwuwymiarowe żabki: https://oki.org.pl/wp-content/uploads/2022/01/DwuwymiaroweZabki_MistrzProgramowania.pdf

Zadanie testowe (5.01.2022):
Zakupy: https://oki.org.pl/wp-content/uploads/2022/01/zakupy.pdf

Całość zadań konkursowych z możliwością wysyłania rozwiązań – dla zarejestrowanych uczestników: https://szkopul.edu.pl/c/mistrz-programowania-2022/p/


Wydarzenia

08.03.2022
Sprawdź swoje punkty!
https://szkopul.edu.pl/c/mistrz-programowania-2022/ranking/
W przypadku uwag, napisz na adres: mistrz-programowania@oki.org.pl
Reklamacje tylko do 10.03 / czwartek.

08.03.2022
Uroczysta gala – ogłoszenie laureatów, wybór nagrodzonych – Środa, 16 marca, godź 18:00:
https://youtu.be/DI0lRjXoCGc 

08.03.2022
Konkurs Mistrz Programowania zakończony!
Ranking: https://oki.org.pl/mistrz-programowania-ranking/
Statystyki: https://oki.org.pl/mistrz-programowania-statystyki/

25.02.2022
Zadania VIII rundy konkursu – dostępne publicznie w sekcji Zadania powyżej.
Dla zarejestrowanych użytkowników:
https://szkopul.edu.pl/c/mistrz-programowania-2022/p/
Zachęcamy rozpocząć od zadania: “Śmiech Matematyka i Informatyka 2”
Rejestracja: https://oki.org.pl/mistrz-programowania-regulamin/

18.02.2022
Zadania VII rundy konkursu – dostępne publicznie w sekcji Zadania powyżej.
Dla zarejestrowanych użytkowników:
https://szkopul.edu.pl/c/mistrz-programowania-2022/p/
Zachęcamy rozpocząć od zadań: “Koczkodan” oraz “Magia”
Rejestracja: https://oki.org.pl/mistrz-programowania-regulamin/

11.02.2022
Zadania VI rundy konkursu – dostępne publicznie w sekcji Zadania powyżej.
Dla zarejestrowanych użytkowników:
https://szkopul.edu.pl/c/mistrz-programowania-2022/p/
Zachęcamy rozpocząć od zadań: “Informatyk” oraz “210”
Rejestracja: https://oki.org.pl/mistrz-programowania-regulamin/

4.02.2022
Zadania V rundy konkursu – dostępne publicznie w sekcji Zadania powyżej.
Dla zarejestrowanych użytkowników:
https://szkopul.edu.pl/c/mistrz-programowania-2022/p/
Zachęcamy rozpocząć od zadania “Ale bug!”
Rejestracja: https://oki.org.pl/mistrz-programowania-regulamin/

28.01.2022
Zadania IV rundy konkursu – dostępne publicznie w sekcji Zadania powyżej.
Dla zarejestrowanych użytkowników:
https://szkopul.edu.pl/c/mistrz-programowania-2022/p/
Zachęcamy rozpocząć od zadań “Route 66” oraz “Nominały”!
Rejestracja: https://oki.org.pl/mistrz-programowania-regulamin/

21.01.2022
Zadania III rundy konkursu – dostępne publicznie w sekcji Zadania powyżej.
Dla zarejestrowanych użytkowników:
https://szkopul.edu.pl/c/mistrz-programowania-2022/p/
Zachęcamy rozpocząć od zadania “Biolog, fizyk i matematyk”!
Rejestracja: https://oki.org.pl/mistrz-programowania-regulamin/

14.01.2022
Zadania II rundy konkursu – dostępne publicznie w sekcji Zadania powyżej.
Dla zarejestrowanych użytkowników:
https://szkopul.edu.pl/c/mistrz-programowania-2022/p/
Zachęcamy rozpocząć od zadania “Śmiech Matematyka i Informatyka”!
Rejestracja: https://oki.org.pl/mistrz-programowania-regulamin/

07.01.2022
Zadania I rundy konkursu – dostępne publicznie w sekcji Zadania powyżej.
Dla zarejestrowanych użytkowników:
https://szkopul.edu.pl/c/mistrz-programowania-2022/p/
Zachęcamy rozpocząć od zadania “Śmiech Matematyka”!
Rejestracja: https://oki.org.pl/mistrz-programowania-regulamin/

04.01.2022
1. Uruchomienie rejestracji do konkursu Mistrz Programowania: https://szkopul.edu.pl/c/mistrz-programowania-2022/join/gmt6ztbPIj0AWZVzXeT8Ogtk/
2. Możliwość rozwiązania zadania próbnego/ testowego – nie uwzględnianego w rankingu konkursu Mistrz Programowania:
https://szkopul.edu.pl/c/mistrz-programowania-2022/p/zak/ – dla zarejestrowanych
https://oki.org.pl/wp-content/uploads/2022/01/zakupy.pdf – publiczna treść zadania


Pytania i odpowiedzi

  1. W jakich odstępach czasowych będą pojawiały się następne rundy
    Kolejne rundy powinny się pokazywać w każdy piątek o godzinie 00:00.
    https://youtu.be/V4LQxUvVqVQ?t=347
  2. W jakich językach można zgłaszać rozwiązania zadań konkursowych?
    Rozwiązania zadań konkursowych można zgłaszać w językach C++ oraz Python.
  3. Czy zadania są w kolejności od najprostszych?
    Zadania w konkursie są w kolejności przypadkowej – ich kolejność nie ma nic wspólnego z poziomem trudności.
    https://youtu.be/V4LQxUvVqVQ?t=6568
  4. Czy zadania są na poziomie programistycznym?
    Dwa do trzech zadań w każdej turze jest czysto programistyczna:
    https://youtu.be/V4LQxUvVqVQ?t=355
  5. Na czym polega ocenianie zadania.
    Dla danego zadania system ma prawidłowe dwa plik:
    – wejściowy
    – wyjściowy
    System uruchamia sprawdzany program z plikiem wejściowym i porównuje wynik działania ze wzorcowym plikiem wyjściowym. Jeśli jest to to samo test zaliczony.
    Dla każdego zadania jest od 5 do 50 testów, czyli par plików wejście / wyjście – w zależności od stopnia skomplikowania problemu.
  6. Czy każde zadanie ma wzorcowe rozwiązanie
    Tak. Dla każdego z zadań konkursowych istnieją wzorcowe rozwiązania w C++ / Python, które otrzymują 100%.
  7. Co do są podzadania?
    Rozpatrzymy przykład zadania “Ale bug!”:
    https://oki.org.pl/wp-content/uploads/2022/02/AleBug_MistrzProgramowania.pdf
    W dolnej części treści zadania jest tabelka “Ocenianie”. O co chodzi ?
    Każde nasze rozwiązanie (C++ lub Python) jest sprawdzane na wielu testach – plikach wejście/wyjście jak w punkcie 5 powyżej.
    Tabelka na dole strony opisuje procentowy rozkład tych testów.
    Na przykład dla zadanie “Ale bug!” wiemy, że przynajmniej połowa testów będzie miała podaną liczbę na wejściu nie większą niż 10^9. Czyli jeśli zamiast źle określimy typ zmiennej, to i tak otrzymamy punkty – minimum 50. Oczywiście jeśli logika programu będzie prawidłowa.
  8. Czy muszę coś robić w związku z “Podzadaniami”?
    Nie. Nic nie musimy robić.
    Podzadania są tylko informacyjne – ile jest jakich testów procentowo.
  9. Mój program w Python nie dostaje 100%. Dlaczego?
    Zwracamy uwagę, że w przypadku Python czas działania programu zależy między innymi od:
    – użytych komend / bibliotek
    – kolejności komend
  10. Mój program w C++ nie dostaje 100%. Dlaczego?
    Przy dużej liczbie danych wejściowych / wyjściowych polecamy używanie linijek przyspieszających: https://youtu.be/aEJZmFVTgfw?t=3655
    Włączają one buforowanie wejścia/wyjścia w C++ co powoduje, że te operacje na dużej ilości danych są szybsze.
  11. Mój program daje poprawne wyniki na moim komputerze. Jednak w systemie sprawdzającym ten sam program daje błędne wyniki.
    Powody mogą być dwa:
    a. Program ma błędy pamięci – na przykład pisze poza przydzielona tablicą.
    b. Błąd związany z przekręceniem int w C++: https://youtu.be/hxWriRiRNcM?t=657
  12. Mój program mieści się w limicie czasowym. Jednak nie dostaję 100%. Dlaczego?
    System szkopuł przyznaje 100% punktów jeśli dla każdego testu nasz program daje poprawny wynik oraz czas jest działania nie przekroczył połowy limitu.
    Jeśli nasz program daje poprawny wynik, jednak czas działania jest powyżej połowy limitu, sukcesywnie tracimy punkty aż do całkowitej utraty punktów jeśli przekroczymy limit.
    Proszę również zwrócić uwagę na punkt 6.
  13. Jak duży może plik źródłowy z kodem programu?
    Limit kodu źródłowego do każdego zadania to 100kB.
  14. Czy organizatorzy konkursu Mistrz Programowania pomagają w znajdowaniu błędów w programach?
    Niestety nie możemy debugowac kodów – to wbrew zasadom konkursowym.
    Aby zrozumieć specyfikę zadań konkursowych proponujemy zrobić zadania z sekcji “Programowanie” na stronie:
    https://oki.org.pl/tutorial/
    Jest tam lista zadań począwszy od najprostszych ze szczegółowymi omówieniami oraz wzorcowymi rozwiązaniami.


Wyjaśnienia dotyczące treści zadań

1.
Dotyczy zadania “Przygody Tomka Sawyera”
Każdy z chłopców który przychodzi do Tomka otrzymuje pytanie dotyczące niezamalowanego, oryginalnego płotu. Pytania o ilość sztachet które będą zamalowane są niezależne. Fakt, że chłopiec A ma zamalować pewną ilość sztachet na przedziale 1-3 nie wpływa na chłopca B który ma zamalować pewną ilość sztachet na przedziale 2-4.


Informacje dotyczące zmian w paczkach testowych

Brak


Wyjaśnienia dotyczące regulaminu
Brak