OKI #32 – co udało nam się zrobić?

OKI #32 – co udało nam się zrobić?

Z zajęć OKI32 najbardziej zapamiętam pytanie Kuby

które wynika z tego, że szuka życiowej drogi która będzie ciekawa, dająca satysfakcję, pełna sensu:

Wszystko co robimy, cała nasza Olimpijska droga, trud wymyślania – to ma sens:

Dlatego jak najlepiej trzeba wykorzystać dni do II etapu Olimpiady:

i walczyć o jak najlepszy wynik – być może udział w międzynarodowej olimpiadzie:

Polecam by przygotowywać się do Olimpiady stosując strategią cięższych rękawic:

oraz robiąc quizy które pojawiają się codziennie na naszych stronach Facebook:

oraz ćwicząc biegłość w C++:

Wzorem na naszych zajęciach był prowadzący: Mikołaj Bulge, które jest skupiony na swojej pasji, celu i ciągle zdobywa kolejne szczyty:

By jak najlepiej się przygotować zrobiliśmy 3 zadania:

1.

Zadania Bony:

Rozwiązanie brutalne zadania Bony:

Jest sens rozwiązywać zadania również brutalnie – mamy punkty, mamy nasz własny pomysł, podstawę do ulepszeń:

A tu przykład, że rozwiązanie wzorcowe różni się minimalnie od bruta!

Warto bruta modyfikować, ulepszać:

Kod zadania Bony:

——

Link do treści/kodu/omówienia zadania Bony:

Omówienie zadania Bony – II etap Olimpiady Informatycznej

2.

Zadanie GCD Table – zadanie z dywizji I – najtrudniejszej w Codeforces:

Początek omówienia:

Wykorzystaliśmy w kodzie Multiset i pokazaliśmy jak działa:

Należy docenić rozwiązanie jednej z naszych uczestniczek – Sylwii – inne niż w omówieniu – rozwiązanie rewelacyjne!

I liczy się własny pomysł:

——

Link do treści/kodu/omówienia zadania GCD Table:

Omówienie zadania GCD Table (Codeforces)

3.

Zadanie Naklejki – zadanie z poprzednich finałów Olimpiad Informatycznych Juniorów:

Złożoność rozwiązania brutalnego:

Rozwiązanie wzorcowe Naklejki:

Złożoność rozwiązania optymalnego:

Omówienie kodu zadania Naklejki:

Zadanie pokazało nam by czytać ograniczenia które są w zadaniu:

myśleć niekonwencjonalnie:

——

Link do treści/kodu/omówienia zadania Naklejki:

Omówienie zadania Naklejki – Finał OIG

———-

Przed II etapem przeczytajmy pytania i odpowiedzi:

oraz informacje na temat zawodów II stopnia:

Myśl niekonwencjonalnie – każdy ma szansę!

Daniel Olkowski

———–

Zapisz się na newsletter a będziesz na bieżąco:

https://forms.gle/Az61QABG81RNk5oT7

Nie dodano jeszcze komentarza, rozpocznij dyskusję pierwszy.

Dodaj komentarz