Szybka Matma v2 – Treść zadania
Ważne by zacząć!
Pierwsze wersje aplikacji są bardzo proste. Mają podstawowe funkcjonalności. Nikt nie dodaje dziesiątek możliwości bez weryfikacji użytkowników. I lepszy niedoskonały wróbel w garści niż perfekcyjny orzeł którego nie ma….
Szybka Matma v1
Tak też jest z aplikacją Szybka Matma. Jej pierwsza wersja to strona www, gdzie przy pomocy html/JavaScript można zamienić liczbę dwójkową na dziesiętną:
https://oki.org.pl/szybka-matma-zadanie/
Kod i rozwiązanie:
https://oki.org.pl/szybka-matma
Wersja v2
Aplikacja się spodobała! Szczególnie ten czekoladowy guzik!!!
Ale teraz trzeba dodać nowe funkcjonalności!
- Dodatkowy guzik który zeruje wszystkie pola
- Dodatkowy guzik który zlicza ile jest jedynek w podanej liczbie dwójkowej
Może dodasz coś jeszcze?
Kolory, jakąś funkcję, ciekawe formatowanie tekstu?
Aplikacja zapowiada się ekscytująco!
Mocy w rozwoju swojej aplikacji!
Szybka MATMA!
by Super Code
Liczba Dwójkowa:
Zamień Na Dziesiętną
Zeruj Pola
Liczba Dziesiętna:
Licznik Jedynek:
function ZerujPola(zdarzenie) {
document.getElementById(“pole_l_dwojkowa”).value = null;
document.getElementById(“pole_l_dziesietna”).value = null;
document.getElementById(“pole_l_jedynek”).value = null;
}
function ZamienNaDziesietna(zdarzenie) {
let l_dwojkowa, l_dziesietna;
let cyfra_dwojkowa, potega_dwojki;
let licznik_jedynek;
l_dwojkowa = document.getElementById(“pole_l_dwojkowa”).value;
l_dziesietna = 0;
potega_dwojki = 1;
licznik_jedynek = 0;
while (l_dwojkowa > 0) {
cyfra_dwojkowa = l_dwojkowa % 10;
if (cyfra_dwojkowa == 1) {
licznik_jedynek = licznik_jedynek + 1;
}
l_dziesietna = l_dziesietna + cyfra_dwojkowa * potega_dwojki;
l_dwojkowa = (l_dwojkowa – cyfra_dwojkowa) / 10;
potega_dwojki = potega_dwojki * 2;
}
document.getElementById(“pole_l_dziesietna”).value = l_dziesietna;
document.getElementById(“pole_l_jedynek”).value = licznik_jedynek;
}