Zwróćcie uwagę, że roboty na tym filmie są sterowane.
NIE poruszają się autonomicznie.
Dlaczego?
Otóż algorytmy:
- Przetwarzania obrazu
- Podejmowania decyzji
- ….
są za wolne.
I co z tego?
Autonomiczne urządzenia to jeden z obszarów gdzie potrzeba naszych pomysłów, naszych algorytmów, naszej wiedzy.
Czas na studiach i późniejszą pracę możemy wykorzystać na zajmowanie się na przykład optymalizacją, algorytmami, konstrukcją urządzeń autonomicznych.
No tak. Ale na razie jestem w szkole podstawowej czy średniej.
To fajne, ale czy na teraz?
Tak! Na teraz!!!
Startując w Olimpiadzie Informatycznej Juniorów czy Olimpiadzie Informatycznej Licealistów poznajesz algorytmy, podejścia, problemy potrzebne do tego by w przyszłości zajmować się na przykład przetwarzaniem obrazów, sztuczną inteligencją, …
Każda sekunda, którą poświęcasz na Olimpiadę Informatyczną Juniorów czy Olimpiadę Informatyczną Licealistów to najlepiej spędzony czas.
To krok w stronę życia które będzie przygodą.
Ok.
Co mam robić?
- Zrób naszą pracę domową:
https://www.facebook.com/OlimpijskieKoloInformatyczne/posts/2434470553485191
Nawet jedno zadanie to już jest coś!
Pamiętaj że wśród 10-osób z największa liczbą zrobionych zadań rozlosujemy 2 nagrody: power bank i głośnik bezprzewodowy. - Wystartuje w OIJ:
http://oij.edu.pl/
Zrób choć jedno zadanie.
Spróbuj zaatakować test OIJ – nawet prónie. - Zrób zadania jakie robiliśmy na naszych dotychczasowych zajęciach OKI1 do OKI7:
https://oki.org.pl/harmonogram-zajec/ - Weź udział w sobotnich zajęciach OKI8:
https://www.facebook.com/OlimpijskieKoloInformatyczne/posts/2436057956659784
na kanale youtube:
https://youtu.be/Z6sdLhpdC2s
Razem spróbujemy zrobić zadanie podobne do zadania z OIJ.
Życzę Ci zapału.
Życzę Ci radości.
Życzę Ci wytrwałości.
Zobaczysz jak informatyka jest piękna…
Daniel Olkowski