Połącz pola – gra – zadanie

Połącz pola

Napisz grę w której gracz musi połączyć sąsiadujące pola tego samego koloru. Gra powinna być wyświetlana jako strona www.

Plansza
Gracz otrzymuje planszę jak poniżej. Zadaniem gracza jest zaznaczenie wszystkich sąsiadujących pól o tym samym kolorze. Zaznaczone pola o tym samym kolorze znikają a pozostałe spadają w dół. Nie da się zaznaczyć klocków o różnych kolorach. W pojedynczym ruchu gracz może zaznaczyć od 4 do 12 sąsiadujących pól o tym samym kolorze. Zaznaczenie pól o różnych kolorach oznacza stratę punktów. Sąsiadujące pola to takie które mają wspólny bok. Zaznaczanie musi odbywać się w jednym ciągu, nie można zaznaczyć pól które nie są bezpośrednimi sąsiadami. Nie można wracać po już zaznaczonych polach.

Przykład
W poniższym przykładzie:
a. gracz może zaznaczyć i następnie usunąć wszystkie pola otoczone niebieską obwódką – maksymalnie 5 bez przejścia przez już zaznaczone kwadraty
b. gracz może zaznaczyć i następnie usunąć pola otoczone zieloną obwódką maksymalnie 10 bez powracanie na juzż zaznaczone pola.
c. Jest jeszcze jedna czwórka niebieskich kwadratów które gracz może zaznaczyć.
d. Gracz nie może zaznaczyć zielonych kwadratów we fioletowej obwódce – nie wszystkie kwadraty stykają się bokami.

Co uwzględnić w grze
a. logo ponad grą
b. Poziomy trudności
– Początkowo plansza jest 8 na 8, kolejne plansze mogą być większe
– Początkowo mamy 4 kolory, w miarę wzrostu trudności, liczba kolorów może rosnąć
c. Opadanie usuniętych poł
Jeśli gracz usunie jakieś pole, pola wyżej opadają aż napotkają pod sobą opór innych pól lub podłoża. To zmienia układ pól i w tym nowym układzie pól gracz musi wybrać od 4 do 12 pól tego samego koloru do usunięcia.
d. Punkty przyznawane graczowi
– Punkty przyznawane za każde usunięcie od 4 do 12 pól tego samego koloru.
– Im więcej usuniętych pól w jednym ruchu (zaznaczeniu) tym więcej punktów przyznanych – dodatkowe bonusy
– Im szybciej plansza wyczyszczona tym więcej punktów
e. Zakończenie gry
– gdy już nie można połączyć żadnych od 4 do 12 sąsiadujących pól tego samego koloru
– minął czas na daną planszę – definiujemy maksymalną liczbę sekund na daną planszę
f. Pamiętanie najlepszego wyniku
Skonstruuj prostą sieć neuronową ja poniżej. Wykonaj poniższe kolejne kroki nauki sieci neuronowej przy pomocy arkusza kalkulacyjnego (Arkusze Google, Excel, …).
g. Dodatkowe efekty gdy gracz usunie sąsiadujące pola
h. Każda plansza powinna mieć swoją nazwę.

Powodzenia!

 

komentarzy 20

Skomentuj Konrad Anuluj pisanie odpowiedzi