Olimpijskie Koło Informatyczne #2 zaczęliśmy od nietypowej karety…

Olimpijskie Koło Informatyczne #2 zaczęliśmy od nietypowej karety…

Olimpijskie Koło Informatyczne #2 zaczęliśmy od nietypowej karety:
Dlaczego? Przyszłość jest nasza! Świat nas potrzebuje!!!
Zadanie Czekoladki – czyli uczymy się wczytywania danych, ich zapamiętywania i obliczeń:
Kod, omówienie, link do zadania Czekoladki:
Ale też eksperymentowaliśmy!
I zmusiliśmy komputer do błędu:
2147483647 + 1 dało liczbę ujemną!
A dlaczego?
Bo każde pudełko kiedyś pęka!
Był tez quiz który dał wielka radość:
Jeśli ktoś jest w szkole podstawowej:
* rejestrujemy szkoły!
* bierzemy udział w teście 7 października, środa
Jeśli czegoś nie rozumiemy – to normalne!
Zawsze można wrócić do treści!
Ale trochę czasu – i będziemy śmigać
Czy Olimpiada Informatyczna Juniorów jest dla początkujących
czy zaawansowanych?
I dla takich i dla takich!
O co chodzi w Olimpiadzie?
* Żeby się poznawać algorytmy, programować
* Pretekst do rozwijania się
* Żebyśmy pod koniec roku byli dużo mocniejsi
————
Zadanie czekoladki dało nam nową wiedzę w C++
Wczytywanie danych w C++:
Zmienne w programowaniu / C++ czyli szufladki w których komputer przechowuje nam wartości
W naszym kodzie były to liczby całkowite typu int o wielkości -2 147 483 648 do 2 147 483 647
Komentarz w C++ czyli coś co C++ zupełnie nie interesuje:
Wczytywanie z klawiatury i przechowywanie w zmiennych:
Jak nazywać zmienne?
Piszmy kod, byśmy zawsze wiedzieli co on robi:
Wykonujemy działania arytmetyczne w C++:
Wszystkie zmienne deklarujemy w C++:
Deklarujmy zmienne na początku:
Każdego dnia mocniejsi!
Daniel Olkowski
——-
Zapisz się na newsletter – będziesz na bieżąco informowany o zajęciach OKI:

Nie dodano jeszcze komentarza, rozpocznij dyskusję pierwszy.

Dodaj komentarz