Szczegółowe omówienie zadania Tablice:
Link do powyższego omówienia zadania Oceny: https://youtu.be/gAeRdK2Bsxg?t=2881
Skrót omówienia rozwiązania: https://youtu.be/gAeRdK2Bsxg?t=5481
Link do treści zadania Oceny oraz możliwości umieszczania rozwiązań: https://szkopul.edu.pl/problemset/problem/xzrTLNvFsWiNDkZ8Wak2vCAC/site
Zadanie Oceny pokazuje użycie tablic: https://youtu.be/gAeRdK2Bsxg?t=354
Czym są tablice? https://youtu.be/gAeRdK2Bsxg?t=554
Dlaczego tablice są ważne? https://youtu.be/gAeRdK2Bsxg?t=11
–
Jak się uczyć na podstawie tego zadania?
https://youtu.be/QgLyXYmFQeU?t=2019
Pamiętaj by zajrzeć max 1 raz – wtedy się rozwijasz:
https://youtu.be/pkLXuuOe_qA?t=3625
Lista zadań z rozwiązaniami: https://oki.org.pl/lista-zadan-materialy.php
Samouczek – przygotowanie do Olimpiad: https://oki.org.pl/tutorial/
Zajęcia – nauka programowania: https://oki.org.pl/harmonogram-zajec/
Spróbuj Olimpiady!
https://youtu.be/fk2wGqeiVBY?t=219
–
Kod C++ programu Oceny, który jest omówiony w powyższym filmie i który otrzymuje 100%
–
#include <iostream>
using namespace std;
int main() {
//tablica w ktorej przechowujemy ile bylo jedynek, dwojek
//zliczane_oceny[1] - ile było jedynek
//zliczane_oceny[2] - ile było dwojek, i tak dalej
int zliczane_oceny[7];
int ocena, liczba_ocen, i;
//zerujemy tablice zliczane_oceny
//na poczatku nie wystapila zadna ocena
for (ocena=0; ocena<=6; ++ocena) {
zliczane_oceny[ocena] = 0;
}
cin >> liczba_ocen;
for (i=1; i<=liczba_ocen; ++i) {
cin >> ocena; //wczytujemy po kolei oceny
++zliczane_oceny[ocena]; //zwiekszamy ilosc ocen dla komorki rownej aktualnej ocenie
}
//wypisujemy ilosc ocen od 1 do 6
for (ocena=1; ocena<=6; ++ocena) {
cout << zliczane_oceny[ocena] << " ";
}
return 0;
}
Kod C++ programu Oceny, który jest omówiony w powyższym filmie i który otrzymuje 100%